مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافران، تردد مسافر در مرزهای جلفا و نوردوز بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.  

گمرک جلفا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، سه‌شنبه ۳ تیر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این مدت تردد خودروهای حمل و نقل عمومی از این مرزها صفر بوده است، در ۳ ماه نخست سال ۹۹ حدود ۱۳ هزار مسافر ایرانی و خارجی با استفاده از خودروهای سواری از این مرزها تردد کرده‌اند.  

وی اظهارکرد: با توجه به اهمیت پایانه‌های مرزی به عنوان محل ورود و خروج مسافران و کالا به کشور و در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا این اداره کل به ضدعفونی سالن‌های مسافری و تجاری و محوطه پایانه‌ها به صورت روزانه اقدام کرده است.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، صدور گواهی سلامت به رانندگان با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جلفا، اطلاع رسانی با نصب بنر هشدار و تابلوهای دیجیتالی در خصوص ویروس کرونا در سالن مسافر به ۳ زبان، برگزاری کلاس‌های آموزشی با حضور کارکنان پایانه‌های مرزی و ارائه آموزش‌های کنترلی لازم توسط کارشناس اعزامی شبکه بهداشت و درمان از دیگر اقدامات انجام شده در این پایانه‌ها اعلام کرد.  

وی یادآوری کرد: در این مدت همکاری با قرنطینه انسانی در پایانه‌های مرزی و راه‌اندازی داکت ضدعفونی در مسیر کامیون‌های ورودی به کشور در پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز انجام شده است. در این مدت بیش از ۱۷ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه از مرز جلفا تردد کرده‌اند.

علیزاده افزود: در همین مدت میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۴۵ هزار و ۵۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷۲ هزار تن بوده است. همچنین میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز حدود ۱۹۵ هزار تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۷ هزار و ۵۰۰ تن بوده است.  

کد خبر 524661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha